Sesja biznesowa w działaniach promocyjnych

Nazwa zdjęć biznesowych jest sugestywna, jednak na wykonanie tego typu fotografii decydują się nie tylko przedsiębiorcy, ale również lekarze, freelancerzy, animatorzy itd.  Odpowiednio przeprowadzana sesja pozwala wykreować wizerunek danej osoby jako profesjonalnego specjalisty, poważnie podchodzącego do swoich obowiązków. Zdjęcia biznesowe zwykle wykorzystywane są np. w CV. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, by umieścić je na materiałach promocyjnych w ramach prowadzonej kampanii marketingowej.

Decydując się na sesję biznesową, masz szansę na skuteczne dotarcie do swojej grupy docelowej. Zdjęcia szybciej bowiem trafiają do odbiorcy niż formy pisane. Niezależnie od tego, czy klient będzie w ruchu, czy miejscu, zapamięta Twoją twarz. Zdjęcia biznesowe są także efektywnym sposobem na nawiązanie trwałych relacji z odbiorcami. Decyzja o skorzystaniu z Twoich usług jest w pełni samodzielnie podejmowana przez klienta, a nie podyktowana efekciarskim contentem promocyjnym.

Ile kosztuje sesja biznesowa?

Sesja biznesowa – cena w głównej mierze uzależniona jest od potrzebnej ilości zdjęć. Oczywiście im ich więcej, tym więcej czasu potrzebnego zarówno na realizację samej sesji jak i przemyślenie potrzebnych kadrów, ażeby były możliwie różnorodne.

Dodatkowe opcje:

– makijaż do sesji +200 zł

– dodatkowe zdjęcia z sesji po obróbce +70 zł/szt.

– retusz zdjęć (wyszczuplanie, usuwanie obiektów ze zdjęć, “prasowanie” koszul, etc.) – wycena w zależności od zakresu prac

– dojazd powyżej 50 km od Sandomierza (wg google maps) +1 zł/km

Sesja wizerunkowa a biznesowa – czym się różnią?

Sesja wizerunkowa ma mniej oficjalny charakter od biznesowej. Może ona dotyczyć kobiet, mężczyzn lub kilku osób, pracujących ze sobą. Fotografie w sesji biznesowej wykonywane są na jednolitym tle. Pozujące osoby mają na sobie zwykle eleganckie ubrania, podkreślające powagę ich zawodu i firmy. Zdjęcia biznesowe umieszcza się w CV, na stronie internetowej, portalach z pracą lub prezentacjach.

Sesje wizerunkowe nie mają tak formalnego charakteru. Dzięki nim można pokazać różne aspekty swojej codziennej pracy. To właśnie dlatego standardowe fotografie uzupełniane są zdjęciami z gadżetami i akcesoriami, nawiązującymi do działalności danej osoby. W trakcie sesji wizerunkowych stylizacja nie ogranicza się do jednego outfitu. Chodzi bowiem o to, by jak najlepiej zaprezentować swoje służbowe zadania. O ile do sesji biznesowych pasuje jednokolorowe tło, o tyle zdjęcia wizerunkowe wykonuje się w kilku miejscach, np. przy biurku, w trakcie pracy przy komputerze, z produktami marki itp. Takie fotografie to dobre rozwiązanie dla osób, które w nieszablonowy sposób chcą dotrzeć do swojej grupy docelowej. Marka odbierana jest wówczas jako przyjazna i otwarta na klientów.

Gdzie możemy przeprowadzić sesję biznesową?

Zdjęcia biznesowe powinny jasno komunikować czym się zajmujesz i w jakim miejscu działasz. Dzięki temu klient nie będzie miał wątpliwości, czego może się spodziewać, decydując się na Twoje usługi. Sesje biznesowe najlepiej przeprowadzać w miejscu codziennej pracy. W przypadku przedsiębiorców jest to gabinet, a freelancerów – domowe biuro. Jeśli Twoje służbowe obowiązki wykraczają poza siedzibę firmy, wówczas biznesową sesję zdjęciową możemy przeprowadzić w plenerze, np. na tle budynku biura lub miejsc, w których najczęściej działasz. Istnieje również możliwość wynajęcia sali konferencyjnej, eleganckiego apartamentu itp. Najważniejsze, by miejsce sesji zdjęciowej dobrze komponowało się z charakterem Twojej pracy.

Sesja biznesowa– jaki strój wybrać?

Jeśli zdecydujesz się na biznesową sesję zdjęciową, zastanów się, jak wyobrażasz sobie jej przebieg. Kluczowym elementem poza wyborem miejsca, jest odpowiedni strój. Powinien on być dostosowany do zawodu oraz komunikatu, który chcesz przekazać swoim odbiorcom. Jeśli Twoi klienci nie zarabiają zbyt dużych pieniędzy, wówczas elegancka, wytworna stylizacja będzie dla nich zbyt odpychająca. Uznają oni, że świadczone przez Ciebie usługi nie są w zasięgu ich możliwości finansowych. Jeśli jednak oferujesz pomoc poważnym przedsiębiorcom, elegancki outfit w biznesowej sesji zdjęciowej kreuje Cię jako doświadczoną i profesjonalną specjalistkę, która doskonale wie, z jakimi wymaganiami wiąże się obrót poważnym kapitałem.

Sesja biznesowa kobieca

Jaki zatem strój wybrać? W kobiecych sesjach biznesowych świetnie sprawdzają się biała koszula i prosta spódnica. Takie zestawienie stanowi bowiem połączenie prostej elegancji, uniwersalności i neutralności. Decydując się na taki strój, kobieca sesja biznesowa ułatwi Ci tworzenie własnego wizerunku jako osoby otwartej na potrzeby klientów i mającej rzetelne podejście do swoich obowiązków.

Jaką stylizację wybrać w przypadku męskiej sesji biznesowej?

Zazwyczaj klienci decydują się na oficjalne zestawienia – garnitur, koszula z krawatem, eleganckie spodnie itp. Jeśli jednak Twoja praca nie ogranicza się do biura i często działasz w terenie, możemy przeprowadzić luźną sesję biznesową. Połączenie garnituru z zawodem trenera personalnego nie byłoby bowiem trafione. Nigdy nie narzucam swoim klientom, jak mają pozować i którą stylizację wybrać do zdjęć. Staram się jednak poznać ich potrzeby, oczekiwania. Bardzo ważne jest wskazanie przez klienta miejsca, w którym chce on wykorzystać swoje zdjęcia. Dzięki temu wiem jak edytować fotografie na późniejszym etapie pracy.

Dlaczego warto skorzystać z moich usług?

Sesje biznesowe, które przeprowadzam, pomimo formalnego i oficjalnego charakteru, nigdy nie są krępujące, zbyt poważne, stresujące. Zawsze dbam o to, by moja klientka czuła się komfortowo i swobodnie. Rzadko wykraczam poza obiektyw, dzięki czemu osoba pozująca sama decyduje o ustawieniu swojego ciała, mimice itp. Każdy z moich klientów otrzymuje licencję na komercyjne wykorzystanie zdjęć, np. na stronie internetowej. Obrabiając wybrane fotografie, zwracam dużą uwagę na detale, by ostateczny efekt był jak najlepiej dostosowany do celu sesji. Moich klientów traktuję jako partnerów. Doskonale bowiem wiem, że sukces biznesowej sesji zależy nie tylko od umiejętności fotografa, ale również zachowania i podejścia osoby pozującej.

Idź po więcej


Jak wygląda sesja biznesowa?

Zajrzyj do galerii, gdzie zobaczysz więcej przykładowych zdjęć z sesji biznesowych.